„Dintre pământeni cine a auzit una ca aceasta; sau cine a văzut vreodinioară: fecioară să se fi aflat având în pântece, și fără de durere să fi născut prunc? În acest chip este minunea ta, și pe tine, Preacurată, Născătoare de Dumnezeu, Marie, te mărim.”
Singurul lucru nou sub soare este Întruparea Fiului lui Dumnezeu. Afirmația aparține Sfântului Ioan Damaschin. Cea din care a luat acest trup este Fecioara Maria, după cum și mărturisim în Crez: „de la Duhul Sfânt și din Fecioara Maria” iar numirea pe care Biserica a propovăduit-o începând de la Sinodul al III-lea ecumenic de la Efes, este „de-Dumnezeu-Născătoarea” (Theotokos) și „pururea Fecioara” Maria (Aipartene). Unii Sfinți Părinți și învățători ai Bisericii au încercat în duh de taină să vorbească despre modul Întrupării Domnului din pântecele Fecioarei, afirmând că Fiul lui Dumnezeu a luat trup din Fecioara Maria și a trecut prin ea fără să pericliteze fecioria mamei Sale, așa cum trece raza soarelui prin sticlă. De aceea, a născut fără de dureri, precum o nouă Eva. Zămislirea și nașterea Domnului este fără de bărbat, într-adevăr cine a mai văzut așa ceva !
Credința, adică „adeverirea celor nădăjduite, dovedirea lucrurilor celor nevăzute” (Evrei 11, 1) în adevărul acestei minuni este piatra de poticnire/scandal (ca testare) pentru mulți, dar bucuria și vederea (contemplarea) celor curați cu inima. Altfel spus, îți poți „verifica” credința, văzând și auzind lăuntric (teoria), adevărul despre Întruparea Domnului și Fecioria Maicii Sale.
Pr. Gabriel Popescu, Torre Spaccata (Roma)