Aşa că, în ziua următoare, sâmbăta, tot ceea ce e obiceiul să se facă, se face la ceasul al treilea şi la al şaselea.
Slujba de la ceasul al 9-lea nu se ţine sâmbăta, ci privegherea pascală este pregătită în Marea Biserică, adică în Martyrium.
Privegherea Paştelui este făcută ca şi la noi, cu o singură diferenţă şi anume: copiii, după ce sunt botezaţi şi îmbrăcaţi, când sunt scoşi din baptisterium (font), sunt conduşi, împreună cu episcopul, mai întâi către Anastasis.
Episcopul intră prin balustradele de la Anastasis şi se rosteşte un imn, apoi episcopul zice o rugăciune pentru ei şi merge mai departe împreună cu ei în Marea Biserică, unde, după obicei, tot poporul poate să asiste.
Tot ceea ce se face acolo e făcut după obicei şi de către noi şi, după împărtăşire (oblation), se face concedierea. După terminarea privegherii făcută în marea Biserică, ei merg încă odată cu imne la Anastasis, unde se citeşte fragmentul din Evanghelie, despre Învierea Sa.
Se face o rugăciune şi episcopul iarăşi dă şi aici Sfânta Împărtăşanie. Însă tot ce se face, se face repede, din cauza poporului, ca să nu întârzie prea mult şi să le dea drumul.
Concedierea de la priveghere are loc în acea zi, cam în acelaşi ceas ca şi la noi.
sursa: Pelerina Egeria și Cultul Ortodox, traducere din limba engleză și comentarii de Pr. Dr. Dorin Octavioan Picioru, București, 2005.